Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 4)
Основними завданнямизаконодавства України про дошкільну освіту є:
- забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної
- визначення змісту дошкільної освіти. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст.2)
Завданнями дошкільної освіти є:
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;
- виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
- здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 7)
Роль сім'ї у дошкільній освіті
- Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших закладах освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
- Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
- Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 8)
Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний досвід.
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі освітньо-виховного процесу.
Вихователь-методист організовує роботу методичного кабінету дошкільного закладу. Одним з головних завдань діяльності методичного кабінету ЗДО є організаціясистеми методичної роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізації творчого потенціалу та збагачення досвіду.
На 2023-2024 навчальний рік педагогічний колектив визначив такі пріорітетні завдання:
1. Продовжувати роботу з формування у дошкільників вміння дотримуватися морально-етичних норм поведінки за допомогою стимульних ситуацій.
2. Формувати в дітей основи сталого способу життя завдяки участі у проєктній діяльності природничо-екологічного змісту.
3. Оптимізувати роботу з розробки планування та моніторингу освітнього процесу ЗДО.
Згідно річного плану освітньо-виховної роботи у закладі проводяться:
- педагогічні ради:
- "Пріоритетні завдання діяльності закладу дошкільної освіти на 2023-2024 навчальний рік"
- "Формування у дітей основ сталого способу життя завдяки участі у проєктній діяльності природничо-екологічного змісту"
- "Творчі ігри як засіб соціалізації дошкільників"
- "Підсумки роботи за 2023-2024 навчальний рік"
- семінари та майстер-класи:
- Круглий стіл "Навички для сталого способу життя та їх вплив на розвиток дитини"
- Майстер-клас "Дидактичні ігри із залишкових матеріалів"
- засідання професійної спільноти
- "Шляхи формування предметно-практичної та технологічної компетентності дитини" (Листопад 2023 р.)
Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів - wym-1692681650047
Поглиблена робота педагогів за напрямками роботи з дітьми:
- Художньо-творчий розвиток /Селіванова О.В.
- Ознайомлення з природою /Тимченко Н.Й.
- Соціально-моральне виховання /Мичак К.П.
- Народознавство /Корнєва О.В.
- Безпека життєдіяльності /Бойко Я.В.
- Основи економічної культури /Гнєдкова Г.В.
- Художня література /Задеривушко І.Ю.
- Основи здоров'я /Будова О.Ю.
- Розвиток мовлення /Хохлова А.П.
- Морально-етичне виховання /Петрик К.О.
Самоосвіта педагогів - поглиблена робота над темами:
1. Дослідження мовлення дітей в закладах дошкільної освіти. (Третьякова І.В.) 1. "Культура добросусідства" як як інструмент формування соціальної компетентності і гармонізації міжкультурних відносин. (Корнєва О.В.) 3. Використання нетрадиційних методів та прийомів у малюванні. (Мичак К.П.) 4. Екологічне виховання дошкільників. (Тимченко Н.Й.) 5. РВикористання розвиваючих ігор у роботі з дітьми дошкільного віку. (Гнєдкова Г.В.) 6. Розвиток логіко-математичних здібностей дошкільників. (Задеривушко І.Ю.) 7. Формування національної свідомості дітей дошкільного віку через надбання українського народу. (Хохлова А.П.) 8. Формування морально-етичної компетентності дітей дошкільного віку засобами народної педагогіки. (Селіванова О.В.) 9. Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку. (Бойко Я.В.) 10. Сенсорний розвиток дітей молодшого дошкільного віку. (Будова О.Ю.) 11. Фізкультурно-оздоровча робота з дошкільниками. (Петрик К.О.) |