Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 4)

Основними завданнямизаконодавства України про дошкільну освіту є:

  • забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти;
  • забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної
  • визначення змісту дошкільної освіти. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст.2)

Завданнями дошкільної освіти є:

  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;
  • виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
  • виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
  • здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 7)

Роль сім'ї у дошкільній освіті

  1. Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших закладах освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
  2. Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
  3. Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 8)

Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний досвід.

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі освітньо-виховного процесу.

Вихователь-методист організовує роботу методичного кабінету дошкільного закладу. Одним з головних завдань діяльності методичного кабінету ЗДО є організаціясистеми методичної роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізації творчого потенціалу та збагачення досвіду.

На 2023-2024 навчальний рік педагогічний колектив визначив такі пріорітетні завдання:

1. Продовжувати роботу з формування у дошкільників вміння дотримуватися морально-етичних норм поведінки за допомогою стимульних ситуацій.

2. Формувати в дітей основи сталого способу життя завдяки участі у проєктній діяльності природничо-екологічного змісту.

3. Оптимізувати роботу з розробки планування та моніторингу освітнього процесу ЗДО.

Згідно річного плану освітньо-виховної роботи у закладі проводяться:
- педагогічні ради:
  1. "Пріоритетні завдання діяльності закладу дошкільної освіти на 2023-2024 навчальний рік"
  2. "Формування у дітей основ сталого способу життя завдяки участі у проєктній діяльності природничо-екологічного змісту"
  3. "Творчі ігри як засіб соціалізації дошкільників"
  4. "Підсумки роботи за 2023-2024 навчальний рік"
- семінари та майстер-класи:
  1. Круглий стіл "Навички для сталого способу життя та їх вплив на розвиток дитини"
  2. Майстер-клас "Дидактичні ігри із залишкових матеріалів"
- засідання професійної спільноти
  1. "Шляхи формування предметно-практичної та технологічної компетентності дитини" (Листопад 2023 р.)
Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів - wym-1692681650047
Поглиблена робота педагогів за напрямками роботи з дітьми:

- Художньо-творчий розвиток /Селіванова О.В.

- Ознайомлення з природою /Тимченко Н.Й.

- Соціально-моральне виховання /Мичак К.П.

- Народознавство /Корнєва О.В.

- Безпека життєдіяльності /Бойко Я.В.

- Основи економічної культури /Гнєдкова Г.В.

- Художня література /Задеривушко І.Ю.

- Основи здоров'я /Будова О.Ю.

- Розвиток мовлення /Хохлова А.П.

- Морально-етичне виховання /Петрик К.О.

Самоосвіта педагогів - поглиблена робота над темами:

1. Дослідження мовлення дітей в закладах дошкільної освіти. (Третьякова І.В.)
1. "Культура добросусідства" як як інструмент формування соціальної компетентності і гармонізації міжкультурних відносин. (Корнєва О.В.)
3. Використання нетрадиційних методів та прийомів у малюванні. (Мичак К.П.)
4. Екологічне виховання дошкільників. (Тимченко Н.Й.)
5. РВикористання розвиваючих ігор у роботі з дітьми дошкільного віку. (Гнєдкова Г.В.)
6. Розвиток логіко-математичних здібностей дошкільників. (Задеривушко І.Ю.)
7. Формування національної свідомості дітей дошкільного віку через надбання українського народу. (Хохлова А.П.)
8. Формування морально-етичної компетентності дітей дошкільного віку засобами народної педагогіки. (Селіванова О.В.)
9. Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку. (Бойко Я.В.)
10. Сенсорний розвиток дітей молодшого дошкільного віку. (Будова О.Ю.)
11. Фізкультурно-оздоровча робота з дошкільниками. (Петрик К.О.)



/Files/images/планета і діти.png

Рекомендовані програми для дошкільних закладів - wym-1663152739311

Кiлькiсть переглядiв: 2128